Articole Optimizare seo

SEO si fisierul Sitemaps

seo si sitemap      In primul rand sa clarificam ce este un fisier XML Sitemap. Este un fisier prin intermediul caruia webmaster-ul plaseaza in cadrul website-ului o lista ce include o parte sau chiar toate paginile website-ului, ideea fiind ca spider-ii sa citeasca acest fisier si sa localizeze acele pagini care se doresc a fi indexate. Se pot introduce chiar si instructiuni de prioritizare in ceea ce priveste crawling-ul pe paginile web. Acest tip de fisier este utilizat de cele mai populare motore de cautare: Google, Yahoo, MSN, etc.
     Este clar ca singurul folos al fisierului XML sitemaps este acela de a facilita indexarea. Prin acest fisier se deschide calea, se traseaza drumul de urmat pentru spider-ii motoarelor de cautare, dand posibilitatea webmasterilor sa atraga atentia asupra punctelor tari ale website-ului si sa lase in umbra punctele slabe, in cazul in care exista. Depinde de semnalele pe care website-ul le trimite, daca motoarele de cautare vor respecta sau nu traiectoria propusa.

Citeste mai mult ...

Probleme tehnice in SEO

probleme tehnice     Optimizarea pentru motoarele de cautare implica numeroase aspecte legate de website-uri, printre care, un loc important il ocupa aspectele tehnice. In contextual in care au fost implementate Panda si Penguin, elementele de tehnica au devenit din ce in ce mai importante in procesul de optimizare. Se pare ca Google si-a pus in gand sa forteze webmasterii sa lucreze cat mai curat posibil sis a acorde o mai mare atentie elementelor de functionalitate ale wesite-urilor lor. Si, daca analizam din punctual de vedere al Google, nu rea avem ce critica. In conditiile in care webmasterii nu fac eforturi sa scrie codurile correct si sa mentiona o functionalitate optima a serverelor, de ce ar fi Google obligat sa aduca aceste website-uri in fata vizitatorilor/user-ilor? Si ce modalitate mai buna de a atentiona webmasterii ar fi putut gasi Google, daca nu inlaturarea de pe pozitiile fruntase din cautari?

Citeste mai mult ...

Atributele link-urilor - nofollow sau follow?

nofollow, do follow     Link-ul sau hyperlink-ul este constituit dintr-un cuvant, grup de cuvinte sau imagini pe care, daca se da click, se ajunge pe o alta pagina web, la un document, imagine, elemnt video, etc. Se indica existenta unui link prin transformarea cursorului din sageata in mana, daca, binenteles, in codul sursa nu se indica altfel. Cel mai important atribut al lui “a” este “href” care indica tinta, destinatia link-ului.
     Link building este o etapa importanta in cadrul unui proiect SEO. Modul in care webmasterii trateaza link-urile si procesul de link building are impact semnificativ pentru maniera in care website-ul implicat va fi tratat de catre motoarele de cautare.
     Link-urile FOLLOW sunt link-uri care sunt urmarite ca catre motoarele de cautare. Ca sa se inteleaga mai bine, pentru a obtine o cotatie superioara in Google este nevoie de a acumula puncte pentru un website, iar o parte din aceste puncte sunt obtinute prin existenta unor backlink-uri provenite de la alte website-uri. Google ia in considerare doar acele link-uri care nu au rel=”nofollow”. In functie de calitatea website-urilor de provenienta, link-urile do follow pot aduce avantaj sau dezavantaj website-ului respectiv.

Citeste mai mult ...

Google Panda, Penguin si Hummingbird

      Toata lumea vorbeste despre update-urile facute de Google in ultimul timp. Multi dintre Google-Panda-Penguin-Hummingbirdclientiii nostri, mai ales cei care au fost afectati de aceste schimbari, au auzit de Panda, Penguin, sau Hummingbird, dar nu pot identifica exact despre ce este vorba, asa ca, pentru acestia si pentru toti cei interesati, doresc sa clarific aceste notiuni.
      Google Panda este un update introdus de Google in februarie 2011, prin care s-a dorit penalizarea website-urilor al caror continut era de calitate inferioara. Dupa introducerea update-ului Google Panda, in 2011, cu modificari ce vizau calitatea continutului, in 2012 a fost implementat update-ului Penguin, centrat pe calitatea backlink-urilor si a procesului de backlinking. Hummingbird este un nou algoritm de cautare, anuntat de Google pe 27 septembrie 2013, odata cu aniversarea a 15 ani de existenta a motorului de cautare, prin care se dorea introducerea asa-numitei “cautari conversationale”.

Citeste mai mult ...

CE TREBUIE SA STIM DESPRE ARHITECTURA UNUI WEBSITE DIN PUNCT DE VEDERE SEO?

Daca privim putin “Tabelul periodic al Factorilor SEO”, vom observa ca arhitectura arhitectura_websitewebsite-ului este unul dintre factorii de ranking cei mai importanti. Totusi, exista multe website-uri care nu respecta uneori nici cele mai elementare reguli la capitolul arhitectura. Asa ca mi-am propus sa insist ceva mai mult asupra aspectelor esentiale de care ar trebui sa se tina cont in aceasta privinta.
Exista o serie de aspecte ce tin de partea tehnica, precum cele referitoare al URL-urile dinamice, utilizarea pe scara larga a fisierelor Flash si a script-urilor Java Script, de redirectionare, de hosting si viteza de incarcare a vesite-ului, dar sunt si aspecte ce tin strict de modul de structurare a site-ului, precum ierarhizarea clara a paginilor in website, acces facil la sitemap in cazul site-urilor cu zeci, sute sau mii de pagini, introducerea unor texte ancora sugestive, care sa atraga vizitatorii, link-uri interne atractive.

Citeste mai mult ...

White hat SEO

white_hat_seoIntr-unul din articolele anterioare spuneam ca SEO este un complex de tehnici ce se aplica cu scopul clar de a obtine o pozitionare cat mai buna a unui website in motoarele de cautare. Aceste tehnici sau practici SEO au fost impartite, in functie de modul in care sunt sau un acceptate de algoritmii motoarelor de cautare, in “white hat SEO practices” (practici SEO considerate etice) si “black hat SEO practices” (practici SEO considerate lipsite de etica). Exista si conceptul de “gray hat SEO practices”, aplicat acelor practici SEO situate la granita dintre “white hat“ si “black hat” SEO. Expresia “White hat” SEO include acele practici SEO acceptate de motoarele de cautare. Mai mult decat atat, sunt elemente considerate benefice atat pentru vizitatori cat si pentru motoarele de cautare.

Citeste mai mult ...

Black hat SEO

black_hat_seo“Black hat” SEO include practici SEO pe care motoarele de cautare nu le accepta si, mai mult, le penalizeaza destul de serios. Au “avantajul” ca dau rezultate rapid, dar pot sa atraga din partea algoritmilor motoarelor de cautare penalitati ce pot merge pana la excluderea site-ului din cautari. Acest lucru poate fi dezastruos, mai ales pentru cei care incearca sa-si construiasca o afacere on-line. Strategiile SEO agresive incluse in categoría “black hat” tintesc doar spre motoarele de cautare, fara a tine cont de audienta umana. Singurul scop este acela de a ocupa pozitii fruntase cu orice pret, inclusiv prin asumarea riscului de a fi banat. Este cazul celor care urmaresc sa obtina profituri imediate din exploatarea unui website si nu o constructie pe termen lung.

Citeste mai mult ...

Cuvintele cheie in SEO

cuvinte-cheieDe ce este importanta alegerea cuvintelor-cheie? Ei, bine! Este foarte simplu! Pentru ca aceste cuvinte constituie sirurile de cautare comparate. Este primul, si poate cel mai important pas pentru a desfasura o campanie SEO de succes. Daca aceasta etapa este ratata, vei pierde timp si bani inutil. O cercetare privind cuvintele-cheie este astfel imperativ necesara. Exista numeroase instrumente care pot ajuta in acest demers, astfel incat nu exista nici un motiv pentru a nu obtine rezutatele potrivite. Va recomand sa alegeti dintre cuvintele-cheie gasite pe cele mai potrivite pentru website-ul dvs, adica pe cale care reprezinta cel mai bine domeniul dvs de activitate, dar si cuvinte-cheie tangibile, pentru care exista posibilitati reale de optimizare intr-un timp optim.

Citeste mai mult ...

Cei mai importanti pasi SEO pentru a obtine Top 10 Google in 2013

Top_10_Google Este posibil ca, la un moment dat, sa observati ca site-ul dvs nu mai apare in cautarile Google sau ca a pierdut pozitii, fata de afisarile anterioare. Exista o serie de factori de care trebuie sa se tina seama, in aceste cazuri si, in general, in buna pozitionare a unui website in motoarele de cautare. Acest website este un ghid informativ cu privire la actiunile necesare pentru a obtine top 10 in Google. Motoarele de cautare sunt foarte dinamice, criteriile de pozitionare sunt permanent modificate. Noi ne-am propus sa studiem si sa analizam cu atentie toti factorii care influenteaza optimizarea seo si sa actualizam mereu datele din continutul acestui site, astfel incat sa punem la curent pe toti cei interesati cu cele mai noi “tendinte” in materie de optimizare SEO.

Citeste mai mult ...

Glosar SEO

glosar SEOOptimizarea pentru motoarele de cautare prezinta, ca orice domeniu in parte, o terminologie specifica, ce trebuie cunoscuta. Exista foarte multi termeni preluati din limba engleza, care trebuie intelesi ca atare, fara a fi neaparat tradusi in limba materna. Ar fi ideal ca specialistii SEO sa fie si vorbitori de limba engleza, insa acest lucru nu este absolut necesar. Intelegerea corecta a terminologiei insa, da, este imperativ necesara! Atata timp cat limbajul de specialitate este necunoscut sau foarte putin cunoscut, este imposibil a demara un demers in acest domeniu. Pornind de la aceasta motivatie, pentru cei care sunt mai putin familiarizati cu aceasta terminologie si doresc sa se informeze, am alcatuit acest glosar de termeni, pe care il vom completa permanent, cu noi si noi termeni folositi in SEO.

Citeste mai mult ...